İzleyiciler

30 Aralık 2014 Salı

Orman kebabı

İkinci kez oldu bununla orman kebabını yapdığım. Eşim çok beğeniyor. Bide güveçte getirirsem önüne bayıla bayıla yiyor. Hemen tarifine geçeyim.
Önce eti 10dakika kadar tencerede haşladım. Sonra süzgeçin altına başka bir kab koyub süzdüm tencerede haşladığım eti.Köyden gelmişti etimiz diye atmaya kıyamadım suyunu. Suyunu dinlenmeye koydum ki, içindeki küçük küçük "kef"ler (kef deriz biz onlara Azerbaycanda. Türkçesini bulamadığım için mecbur öyle yazdım. İdare edin azeri gelininizi artık :D)suyun dibine çöksün. Ayrı bir tencerede zeytinyağıyla etleri azcik kavurdum, üzerine küçük küçük doğranmış soğan ekledim, etle birlikte kavurdum. Daha sonra üzerine küp şeklinde doğranmış havuç, küçük doğranmış biber, küçük doğranmış domates ilave ederek 10 dakika kadar ocakta karıştırdım. 1 yemek kaşığının yarısı salça koydum ve beklettiğim etin suyunu üzerine dökdüm. Birlikte karıştırdım. Ağzını kapattım. Yaklaşık15 dakika kadar pişdikden sonra (ki havuç patatesden geç bişiyor. Havuçun pişmesini sağladım) küpşeklinde doğranmış patateslerimizi ilave ettim ve suyu az kalana kadar kısık ateşte pişirdim. Piştikden sonra altını kapatıb güveçlere aldım yemeğimizi. Eşim bezelye yemediği için ben kendi güvecime bezelye koydum. 180  derece ısınmışfırında güveçlerde de yemeği 15 dakika kadar pişirdim. Afiyet olsun :)
Yorum Gönder