İzleyiciler

18 Mart 2015 Çarşamba

Zorluklara karşı kendini ateşle - OKUDUM (1)



Sevgili Yagmurun Dünyasının blogunda mükemmel yazılar okumaktan hep zevk alarım. Bu kitapla da o blogda tanışmıştım. Geçen gün "Elif" Kitap Evine uğradığımda hemen aldım kitabı. Mükemmel ötesi bir kitap diye bilirim ve garantisini de vere bilirim. Cengiz Erşahinin yazarı olduğu kitap kendisi de zaten iade garantilidir. Birde bu kadar mükemmel kitapin fiyatı 10 liranın üstünde 30 liranın altında değil, sadece 4,95 kuruşa aldım. Oku oku doyamadım. Bu gün bitirdim ve tekrardan okumaya başladım. Çünki, o kadar mükemmel bir kitap ki, doymak mümkün değil.Sizin için de kitapdan bazı alıntılar yazıyorum buraya:

1.Sorunları ve engelleri değil, çözümleri ve firsartları konuşun. Her evden çıktığınızda fırsatlar arayın ve sadece inanın.

2.Özgüven sizin kendinizi değerlendirmenizdir.  Başkalarının sizin hakkınızda ne düşündüğü ya da hissettiği değil, sizin  kendi hakkınızdaki duyğu ve düşüncelerinizdir. Özgüven başarısılığın sebebi ve başarının anahtarıdır.

3.Eğer hayal kırıklığı yaşadıysanız, başka bir hayal kurun. Yere çakıldıysanız, ayağa kalkın ve devam edin. Kapı yüzünüze kapandıysa, başka bir kapıyı zorlayın. Ne yaparsanız yapın, hayatın bir köşesine çekilip kendinize acımayın.

4. Şübheye kapılıyorsunuz. Nasıl olacağını sorguluyorsunuz. Sadece inanın. Hiç bir yol yokken birden açıla bilir. Her şeye rağmen ola bilir. Geçmişinize, başarısızlıklarınıza, eğitiminize,eleştirilere rağmen.  Şuanda içinizde oluşan inançların kök salmasına izin verin.O düşündüğün gerçek ola bilir, ama eğer inanabilirsen.

5.Düşman en iyi vuruşunu yapsa bile, seni en fazla yere sere bilir, ama seni içten yıkamaz. Bu, senin seçimin.

6.Hayallerinizi takip edin, tavukların sözlerini değil.

7.Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Fordu kuran Henry Fordun bu sektördeki ilk iki girişimi iflasla sonuçlandı.  Üçüncü denemesinde  hayal ettiği başarıyı yakaladı ve günümüze kadar gelen o dünya çapındaki efsaneyi yarattı.  Kaybedecek kadar büyük değilsen, kazanacak kadar da büyük değilsin.

8.Bir ahırı düşünün. O ahırda üretim varsa, yerleri kirli olacaktır. Size yerleri gösterip, ne kadar kirli olduğunu söyleyenler olacak. Tek yaptıkları, bir şeyler yapmaya cesaret edenleri eleştirmek. Yapılan hata en azından insanın konuşmayı yeterince kesip bir şeyler yaptığının göstergesidir.

9.Orjinal olun, özenti değil.  Başkalarını taklit etmek için yaratılmadınız. Kendiniz olmak için yaratıldınız. Olmadığın gibi davranarak, çeşitli maskeler takarak, insanları mutlu etmeye çalışarak yaşayamazsın. Aslında, bu durumda kimseye karşı dürüst olamazsın, özellikle de kendine.

10. Kimseyi memnun etmek zorunda değilsin. Bazı insanların seni sevmeyeceği gerçeğini kabullenmelisin.  Beni de her kes sevmeyecek, seni de.


Hiç yorum yok :