İzleyiciler

20 Eylül 2016 Salı

Ev yapımı pişik, yara, yanıklara iyi gelen krem formülü

Yıllar önce bu formülü bana tesadüfen tanıştığım bir rus bayan söylemişti Azerbaycan da. Ben de bir arkadaşıma söylemiştim. O yapmıştı, ben yapmadım zamanım yoktu diye. Bir süre sonra unuttum. Sonra bir gün bu formülü yapan arkadaşımla görüştüğümde bana bu kremden bahs etti. "Yaptım, biliyormusun. Evet, denildiği gibi her şeye iyi geliyor. Yanık yerlerine sürüyorum, ayaklarım , ellerin kurursa sürüyorum, leke varsa üzerine sürüyorum, kesik varsa sürüyorum". O zaman şakayla "Birazda yesene, belki iç organlara daha iyi gelir" demiştim. Geçen gün internette Facebookta bir sayfada yine tesadüfen bu formüle rastladım. Sadece içeriğindeki en önemli şeyi - kantaron yağı olmasını yazmamıştılar. O arkadaşımı aradım, "bir krem tarifi vermiştim sana yapmıştın hala yapıyormusun?" diye sordum. "Satışını bile yapıyorum, bir alan yine gelin alıyor" dedi. "Yanımdan hiç ayırmıyorum, etkisi çok güçlü" dedi. Bu gün ben de yaptım. Formülünü sizinle paylaşıyorum:
Yarım bardak sızma, temiz zeytinyağı, balmumu bir kibrit kutusu kadar, kantaron yağı 2 yemek kaşığı, hindistan cevizi yağı 2 yemek kaşığı.
Balmumu, zeytinyağı, hindistan cevizi yağını benmari usulü eritiyoruz. Ocaktan alınca üzerine kantaron yağı ilave edib karıştırıb soğumaya bırakıyoruz. Soğuduktan sonra blenderle karıştırıyoruz. Ve cam bir kaba koyub kullanıyoruz :)
Pişiklere, yaralara, yanıklara, topuk sertliğine, bebe pişiklerine çok iyi geliyor :)
Sevgiyle kalın :)


Hiç yorum yok :