İzleyiciler

5 Aralık 2016 Pazartesi

Ev yapımı ovma kremi

"Zehirsiz ev" kitabını kimyasalları giderek hayatından çıkarmaya çalışan ve ya tamamen çıkaran kişilerin çoğu okumuştur eminim. Çok güzel tarifler var. Bu ovma kreminin tarifini de orada okumuştum, uygulamak bugüne nasipmiş. Tarifte olan tek bir şeyi eklemedim - lavanta yağını. O isteğe göreydi. Şuan elimde lavanta yağı olmadığı için ben onu eklemeden yapmayı tercih ettim. Tarif böyle:
1 su bardağı karbonata  çamur kıvamına gelinceye kadar sıvı arap sabunu ekledim. JEL gibi olan arap sabunu da olur bence ama onunla biraz zor karışır ve ya çabuk kurur diye düşünüyorum. O yüzden ben sıvı olanını tercih ettim. Kremsi yapıda bir karışım elde ettim. Lavaboda denedim. Emin olun, piyasadaki "CIF" ve ya diğer markalı ovma kremlerinden işini daha iyi gördü. Bu kadar :)


Hiç yorum yok :