İzleyiciler

17 Ocak 2017 Salı

Ev yapımı çavdar ekmeğimiz

Merti kimyasallardan, koruyuculardan gücüm yettiği kadar uzak tutmaya çalışıyorum. Sırf bu yüzden ekmek yapma makinesi de aldım uzun bir süre oldu. İlk başta tutturamıyordum. Makinenin kendi kitapında olan bazı tarifleri olduğu gibi denedim , yine tutturamadım. Arayışlar içindeydim. Bir gün ekmekle ilgili bir forumda bir üye garanti tarif vermişti. Tamam bunu da deneyelim diye düşündüm,denedim. Ogün bu gündür ev ekmeğinden vazgeçmiyorum. Sadepazar sitesinden çavdar unu alınca o tarif de 1 cup un ölçüsünü çavdar unuyla evez ettim. Yine mükemmel oldu. Ekmek makinamın  markası Sinbo. Tarif belki de başka marka makinelerde farklılık göstere bilir. Yine de denemekte  fayda var :
Yarım cup sızma zeytinyağı
Bir çay kaşığı kaya tuzu
Bir cup su
Bir cup çavdar unu
İki cup beyaz un
Bir çay kaşığı instant maya
(Cup-makinenin kendi bardağı)
Bu kadar sade:) Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok :