İzleyiciler

4 Ocak 2015 Pazar

Hayalden “Hayal”e...

P.S. Bu yazımı bekarken Azerbaycanda yazmıştım. Kitapım da oraya gelmişti yazardan. Ve yazım Edirnenin "Hür" gazetesinde çıkmıştı. O kitapımı çok seviyordum. Çetin abi hatta  yazıda adı geçen Hayalin fotoğrafını da göndermişti imzalı kitapla birlikte. Sonralar bir akrabam benden o kitapı istedi benden ısrarla okumak için. Ben de verdim ama verdiğimde de bir kaç defa "Sakın, bu kitapı kayb etme bu kitap benim için çok çok değerli. Hem imzalı,hem yazar kendisi gönderdi hem de ismimle aynı" dediğime bakmadan o "sevgili"akrabam kayb etti o kitapı.Hatasını telafi bile etmedi de neyse. Sonra Türkiyeye gelin geldiğimde sevgili eşim bana aldı bu kitapdan. Yazı bekarken yazdığım yazı. Resimler bu gün çektiğim resimler. Bu kitapı ikinci kez yeniden okumaya başlıyorum. Her kese şiddetle tavsiye ederim. Sevgiler.
"İşten öyle yorgun gelmiştim ki, dünya yıkılıyor deseler “tamam yıkılsın ben uyuyorum” dicek haldeydim. Gözlerim yeni kapanıyordu ki, postacının sesini duydum. Kendimi dışarı attım. Merakla beklediğim postamın gelip çıktığına dair içimde şüpheler vardı.. ama olsun.. umut beni kapıya çıkarmışdı.

“Gel, hanım kızım, imzala, yurtdışından sana gelmiş” söyleyince postacı gözlerim güldü.
“Nerden?” sordum bilerekden. “Türkiyeden” dedi. Merdivenleri nasıl indiğimi hatırlamıyorum desem inanın. İmzayı atır atmaz aldım elime bana gelen o zarfı...Öyle heyecanlıydım ki.. satırlarda anlatmam imkansız sanırım.Odama geçince heyecandan buza dönmüş ellerimle apar-topar zarfı açdım..İşte...3 kitapım.. iki “Hür” gazetem önümdeydi..
Kitaplarımın birinden ismim bana bakıyordu...”en çok beni merak etmişdin değilmi...?” sorusuyla...Elime aldığımda nedenini bilmediğim bir titreme düştü kalbime..Evet..bu gün onu tanıyıcakdım..Benimle aynı ismi taşımış o Hayali..sayfaların arasında resmi de vardı..elime alınca ilk gözlerim gözlerine dikildi..kendime benziyecek bir iz arıyordum onda..Çok güzeldi.Böyle çocuk yüzlü, masum gülüşlü bir bayanın gözleri gözüme dikilmişdi fotodan.
Hemen bilgisayar başına geçib Çetin beye ve Selim beye teşekkürlerimi ilettikden sonra kitapı okumak için elime aldım.
Kimse bana bu dakikada “bekle, sonra okursun” deseydi kesin kırardım, acılardım kimliğinin farkına varmadan o şahısı.
Kitapı bir bebeği elime aldığım gibi elime aldım..:) Yazar: Çetin İmer. Kitapın ismi: Hayal.
Açgözlükle okudum desem belki bana güleceksiniz.Ama bu gerçekten böyle.
Okudukca inanamıyordum..Aşırı kıskançlıkda, sevdiğini paylaşa bilmemekde, duygusallıkda ve şuanda anlata bilmeyeceğim bir çok nedenlerde o Hayalla ben Hayalin ne kadar benzerliği vardı..Aklımda bir cümle kendine yer kazıyordu: “Dünyadaki tüm Hayaller bir birine benziyor..”..
“Bir Hayal buldun, kendine benzettin ve şimdi de dünyadaki tüm Hayaller bir birine benziyor diyorsun şimdi, komiksin ya” düşünenleriniz de oldu değilmi...? Yanıılıyorsunuz..Şimdiye kadar ne kadar Hayal tanıdıysam her keste kendimden bir parça buldum. En büyük ortaklığımız da gururumuzdu. Ne kadar acı çeksek bile ezdiremediğimiz gururumuz...Ne kadar çok şey kayb ettim düşünüyorum gururum yüzünden..

Ayrıca..evet..kanıtlaya bilirim başka bir yolla da..Diyecek sözünüz bile kalmaz: DÜNYADAKİ TÜM HAYALLER BİR BİRİNE BENZİYOR. Hepiniz içtenlikle severken ona kavuşma, onunla mutlu bir yuva kurma hayaliyle yaşamadınızmı? YAŞADINIZ. Hepiniz içtenlikle severken ve bir gün kader yazısından onu kayb ederken bir gün yeniden bir yerlerde karşılaşa bileceğiniz hayaliyle yaşamadınızmı?? YAŞADINIZ.
Söyledim ya....Dünyadaki tüm hayaller bir birine benziyor... Tıpkı Hayal isimlilerin bir birine benzediği gibi...O kıza benzediğim gibi...O kızın bana benzediği gibi...

Bu kitapı alan bir alıcıya kitapçı “Kitap sizi ağlatmazsa parayı iade ederim” demiş. Çok haklıymış. Gerçekten kitapı okuyub, ağlamamak kesin mümkün değil. Ve kaleme alınan bu hayat hikayesinin, aşk hikayesinin tam gerçek olması da bir başka anlam kazandırıyor kitaba.
Bir Hayal tanımak ve onun dışında dünyadaki tüm Hayallerin ortak noktasını bulmak istiyorsanız kesinlikle tavsiyemdir okumanız. Hem de Hayalleri kayb etmemek için gereken neyse onu da bu kitapda bulacaksınız derim...Hem sevdiğiniz Hayalleri, hem kendi hayallerinizi...
Bu kitapı okuyuncaya kadar hiç sevmemişdim kendi ismimi. O günden çok severim ve bir başka severim. O kızın hatırasını korumuş gibi ismimi korumaya yeminliyim..
Bana ismimi sevdirdiğin, Hayalin ve hayallerin ne kadar değerli olduğunu, onları kayb etmeme yolunda tüm çabaları serf etmeye deydiğini bir daha anlattığın için, teşekkürler adaşım Hayal...Mekanın cennet olsun..

Hiç yorum yok :