İzleyiciler

10 Mayıs 2015 Pazar

Evde yaptığım, sonuç aldığım maskeler


Merhaba, sevgili blogger arkadaşlarım. Düşündüm ki, hep hazır satın alıb uyguladığımız ürünlerden yazıyorum,bu kez de evde maske gibi uyguladığım doğal ürünlerden bahs edeyim bu postumda. Umarım çoğumuzun işine yarar bir post olur.

Her gün yapdığım maskeleri liste halinde sıralarsak ilk başta her halde bal maskesinin ismi yazılır. Bal maskesini hazırlamanın püf noktalarına gelince ise hiç bir püf noktası yoktur. Bu maskeyi uygularken önemli olan tek bir şey var. Yüzünüze süreceğiniz balın temiz bal olması gerekir. Bizim Azerbaycanda köyde bal peteğimiz var. Babamlar bu kez beni ziyarete geldiklerinde bol-bol bal getirmişlerdi. Ben de ondan kullanıyorum.
Sadece 1 tatlı kaşığı tüm yüzüme yeterli oluyor. Yüzüme sürüb yarım saate kadar yüzümde tutuyorum. Tabi sizin aceleniz varsa bu süreyi 15 dakikaya da indire bilirsiniz. Ondan aşağı dakikayı tavsiye etmem. Çünki, deriye maskenin nüfuz etmesi gerekir.
Cilde zararına gelince ise, balın şu ana kadar insanlığa bir zararı olmamışdır, cilde hiç bir zararı olmaz. Faydasına gelince bal en büyük nemlendiricidir. Aynı zamanda balın doğal antibiyotik özelliği vardır. Ve hücre yenilemesi özelliği de çok güçlüdür. 
Bal hem kuru, hem de yağlı cild derilerine çok faydalıdır.
Maskeyi yüzünüze uyguladıkdan sonra yüzünüzde bir yumşaklık ve pürüzsüzlük hissedeceksiniz.
Kil maskesi haftada 1 kez uyguladığım maskedir. 1 yemek kaşığı( tepeleme olmayacak) kili gözeyarı suyla karıştırıyorum. Maske çamur kıvamına gelince su ilave etmiyorum artık ve iyice karıştırıb 5 dakika kadar bekletiyorum.
 Daha sonra yüzüme sürüb kuruyana kadar cildimde bekletiyorum. Kurudukdan sonra yüzümü ılık suyla yıkıyorum. Üzerinden nemlendirici uygulamamız şart. Çünkü, kilin deriyi kurutma özelliği var. 
Haftada 1 den fazla uygulamanız uzmanlar tarafından pek tavsiye edilmiyor. Kil maskesinin ilk özelliği peeling etkisini yüzde yüz cildimizde uygulaya bilmesidir. En güzel marka peelingler bile kil maskesiyle rekabete giremez bana göre. O yüzden kile daha çok üstünlük tanıyorum bu konuda. Tüm aktarlarda bula bileceğiniz, uygun fiyatlı, doğal bir malzemedir. Ayrıca yüzde, en çok ta burun kısmında oluşub bizi çileden çıkaran siyah noktalara kil maskesi birebir iyi geliyor. Bazen kili gül suyuyla da karıştırıb uyguluyorum ben. Bana göre onun etkisi daha güzel oluyor. Yani, su yerine kili gül suyuyla karıştırıyorum.

"Yer yüzünde en güzel tonik hangi markadır?" sorsalar ben markaların hepsine rest çeker elime gül suyunu alırım "budur" derim. Şuana kadar ne kadar tonik kullandıysam yüzümde bir ağırlık ve yapış yapış olma hissi bıraktı. Artık 4 sene oldu gül suyu kullanıyorum tonik yerine.  Ve toniğe harcayacağım parayı sadece gül suyuna harcıyorum.  Günün her hangi bir saatinde pamuk yardımıyla yüzüme sürüyorum. Miss... Günde 5-6 defa sürmüşlüğüm bile vardır. Ve son günler gül suyunu hatta kolonya yerine bile kullanıyorum. Gebelikten dolayıçok kalp sıkıntılarım oluyor. Gül suyu o anda bana o kadar iyi geliyor ki..
Gelelim faydalarına. Gözenekleri tıkanmış cildin derinden temizlenmesine ve nefes almasına yardımcı oluyor. Bundan güzel birşey varmı.Yüzü ferahlatıyor. Ve bir sitede yine siyah noktalar iyi geldiğini okumuştum. Bunun ne kadar doğru olub olmadığını bilemiyeceğim. Çünkü ben siyah noktalarım için bir kaç maske yapıyorum hangisi iyi gelen bilemem şuan için.
Yaptığım maskelerin içerisinde ilk defadan sonuç aldığım, mükemmelliğine birebir inandığım bir maskedir süt ve pirinç unu maskesi. Aynı kil maskesi gibi yapılıyor. Sadece su kısmına su yerine süt ekliyorsunuz maske çamur kıvamına geldiğinde yüzünüze sürüb kurumasını bekliyorsunuz. Yıkarken yüzünüzü masaj haraketleriyle ovarak yıkasanız peeling etkisi vere bilir aynı zamanda bu maske. Üzerinden nemlendirici uygulamayı unutmayın.  Bu maskenin en büyük özelliği cilt beyazlatıcı ve yüzümüzdeki lekelerin  gitmesine yardımcı olmasıdır. 
"Gerçekten etki ediyormu?" diye sorarsanız, sadece 1 kez yapın bu maskeyi. İlk denemenizden bile ne kadar  etkili olacağınız kendiniz göreceksiniz. Ne porselen makyaja, ne fondötene ihtiyac duyurmayacak kadar mükemmel bir maskedir diye bilirim.

Şimdilik bu kadar. Umarım beğendiniz :) Çok sevgiler :)

Hiç yorum yok :