İzleyiciler

17 Ağustos 2015 Pazartesi

Tarçın ve Tarçın yağının faydaları

Geçen yazımda hatırlıyorsanız, doğal yöntemlerle güzellik tüyolarını araştırdığımı demiştim size.
İnternette "tarçın yağı dudak dolgunlaştırmada süper bir yöntem" konulu makaleleri okuduktan sonra,sırf dudak dolgunlaşdırma amaçlı almak istemedim o yağı. 

Başka faydalarını da araştırıb ona göre aldım. Genelde böyleyim. Bir doğal yağ alıcamsa, bana gereken kısmından ilave , o kısmın bana zararı olursa başka nelerde kullana bilirim diye araştırıb sonra alan biriyim :) Bir nevi cimrilikle de alakalı diyelim :D
Tarçın kendisi tarçın ağacının kabuğundan alınıyor. Yani tamamen doğal bir şey. Adet dönemindeki sancılarınızda, mide ağrılarınızda bir kaşık tarçını çaya ilave edib içmeniz sancıların kesilmesini önler. ( Şahsi tecrübemden)
Tarçından güzellik maskeleri de yapılıyor. Mesela, küçük bir kapta bir miktar bal ve tarçının öğütülmüşünü (toz tarçın) karıştırın. Bu maskede tarçın ağırlıklı olsun. Temiz cildinize sürüb 15 dakika kadar beklettikten sonra ılık suyla yıkayıb nemlendirici kreminizi sürün.
Bu maske cildi ferahlatır, canlandırır, ayrıca siyah noktaların gitmesine yardımçı olur.
Ayrıca cildinize tarçın serumu da uygulaya bilirsiniz. Bu serumda hem tarçının kendisinden (toz halinde olan), hem de tarçın yağı kullanılır. Serumu hazırlamak için tarçın, tarçın yağı ve e vitamini bir cam kapta karıştırılır ve cilde sürülür.20 dakika bekledikden sonra yıkanır ve nemlendirici kullanılır.
Tarçınlı peeling de evde yapa bileceğimiz yöntemlerden biridir. Tarçın, toz şeker ve yoğurdu karıştırın.  Cilde peeling gibi uygulayarak daha sonra yıkayın.
Gelelim, sırf tarçın yağının faydalarına. Tarçın yağının en önemli özelliklerinden birisi romatizmal ağrılara faydalı olmasıdır. Haşere ve böcek sokmalarına karşı da tarçın yağı kullana bilirsiniz.  Ve dikkatimizi çeken bir özelliği de dudakları dolgunlaşdırmasıdır. 
Evet, nasıl uyguladığıma gelecek olursak, normal olarak yağdan az birşey parmağıma damlatıb dudaklarıma sürdüm. Dudaklarımda müthiş karıncalanma ve yanma hissi oldu. Dudaklarım dolgunlaştımı? Evet, dolgunlaştı. Karıncalanma ve yanma hissi işte o dolgunluğu yaratıyor. İlk ve bir kaç gün sürdüğümde dolgunluk hissi çabuk geçiyor gibime geliyordu. Sürekli sürdüm ben de. Ve arkadaşımdan bile bu gün " dudakların ne güzel olmuş tombiş tombiş" duyunca, etkisini bir daha kanıtlamış oldu bu yağ. (Ve yazmadan geçmiyeyim o arkadaşım kesinlikle tarçın yağı kullanmamı bilmiyordu). 
Zararlarına gelecek olursak, araştırdığım kadarıyla ölüm-kalım meselesi olan hiç bir zararı bulunmamaktadır. Ancak bu bitkiye alerjisi olanlara kesinlikle kullanılması tavsiye edilmiyor. :)
Benim diyeceklerim bu kadar.
Hepinize kocaman sevgiler :)

Hiç yorum yok :