İzleyiciler

25 Mayıs 2015 Pazartesi

Elleri koynunda kınalı gelin :)


Günün ilk yazısında tüm ürünleri bir kenara bırakıb, yine doğallık konusunda bir yazı yazacağım. ( İkinci yazı da olur inşallah bir aksiklik çıkmazsa )

Dün gece "O hayat benim"in yayınlanan hem ağlatan, hem güldüren bölümünü izlerken, bir baktım reklam arasında kına yapmışım. Filmi izleye-izleye tahtı-tacımı kurdum, önce saç bakım yağımı (Barcelino - kesinlikle müthiş bir yağ, aktarlardan temin ede bilirsiniz, yazısını yazacağım en kısa zamanda)  saçıma püskürttüm ve bir güzel masaj yapdım saçlarıma.
Daha sonra kınamı yaktım :)) Bu gün sabah saçımı yıkadım. Saçlarım o kadar güzel parladı ki, rengi de değişmiş, saçımın yukarıları siyah, uçları kınadan dolayı (birde daha önceleri kullandığım saç boyalarından dolayı) kırmızı gibi. Böyle ombre havası veriyor :) 
Kardeşimin nişanlısı için gelinlik almaya gittiğimizde geçen yaz satıcı kız "bana saçını nerde yapdırdın uçlarını çok beğeniyorum" demişti. "Evde yapdım, kına kına kına, saçım da geldi gına böyle oldu" dediğimde "vallah ben boya sandım, eyer kınanın bu etkisi varsa ben de yaparım" demişti.
Şuan kınanın o çok sevdiğim kokusunu saçlarımda duyarak sizin için bu yazıyı yazıyorum :)
İki sene oldu saçımda boya kullanmıyorum artık. Bundan sonra da kullanma ihtimalim kesinlikle yoktur. Bazen ayda 1, bazen 2-3 ayda bir kınayla boyasam da saçlarımı yine nolur olsun boyaya dönme gibi düşüncem yok.
Gelelim kınanın faydalarına: Kına - baş ağrısını götürür,migren, haymorit gibi hastalıkların birebir ilacıdır, saça parlaklık verir, saç köklerinin güçlenmesine ve saçın uzamasına yardımcı olur.
Kına yaparken içerisine demlenmiş çay ilave ederseniz, saçın rengini daha çabuk değişir.
Ayaklarınızda mantar varsa, kına yakıb 1 saat bekletin. Bu işlemi haftada 2 kez tekrar etmekle, mantarın ebediyyen yok olduğunu göreceksiniz.
Bir internet sitesinden okuduğum yazıyı olduğu gibi size aktarıyorum:
"Ünlü saç uzmanı Kemal Ahmet Özerbaş kadın güzelleğinde bitkilerin yerinin çok büyük öneminin olduğu yazdı. Özerbaş Osmanlıda kadınların güzellik sırlarını sizler için kaleme aldı.
Osmanlı berberleri saçların ağarmasına karşın ne kadar formül üretseler de yine de ağarmaya karşın yüzde yüz etkin olamamışlar. Bunun içinde saçların boyanmasına formüller verirler. Bunların esas maddesi kına ve ceviz kabuğu dur. Kına bitkisinin yaprağını toz haline getirilip ve elde edilen  kırmızı boya  saçlar için en faydalı boyadır. "

Doğal olan her şey gözeldir derler. Evet, bence de bu böyle. Günümüzde doğallık tükenmek üzere olsa da, kına ve bazı kolaylıkla elde ede bileceğimiz ürünlerde zorla da olsa kendi yerinden kaçmaz durumda doğallık.
Eğer siz de saçınızın doğallıkla ve sağlam boyanmasını isterseniz, en az 3 kez deneyin derim bu güzellik malzemesini :)
 Haa,bu arada blogumun instagram sayfasını açtım bu gün. Beni takip etmek isteyenler buraya tıklasınn :)

Sevgiler:)

Hiç yorum yok :