İzleyiciler

21 Ağustos 2019 Çarşamba

DİL ÖĞRENME PROGRAMLARI

  "1 dil biliyorsan-1 insansın, 2 dil biliyorsan-2 insansın, 3 dil biliyorsan-3 insansın. Kaç dil biliyorsan o sayıda insansın" diyorlar. Dil öğrenmek kimilerine göre kolay, kimilerine göre zordur. Ama, benim düşünceme göre - herşey öğrenmek isteyen insanın hevesine ve iradesine bağlıdır. Evet, arkadaşlar, heves ve irade - bu ikisi varsa istediğin zirveye ulaşa biliyorsun.
   "Benim dil kurslarına verecek param yok, ücretleri çok pahalı" dediğinizi de duyar gibiyim. Elinizde 1 adet akıllı telefonunuz varsa, hevesiniz ve iradeniz varsa, dil kurslarına verecek paranız olmasa da olur, dil kursları olmasa da olur.
   Bu gün sizlere Google Play Store -den akıllı telefonunuza indirerek kullanabileceğiniz, benim kendimin de kullandığım ve bu vesileyle bir kaç dil öğrendiğim programlardan bahs edeceğim:

  Duolingo - dil öğrenmede benim ilk favori programım Duolingodur. Programın hem ücretli, hem ücretsiz versiyonu var. Ücretli versiyonunun ücretsiz versiyonundan bir farkı yok. Sadece ara-sıra çıkan reklamları görmüyorsunuz. Bu programla aynı anda bir kaç dili birlikte öğrene biliyorsunuz. Program tarafından otomatik olarak program kullancıları arasında yarış yapılıyor. Her 6 günden bir puanın yüksek oluyorsa lig atlıyorsun. Kesinlikle indirmenizi tavsiye ediyorum.
  
 Learn Match- İkinci favori programım bu programdır. Yine Google Play Store-den indire bilirsiniz. Ücretsizdir. Belli bir puandan sonra size küçük-küçük maç tarzı oyunlar hediye ediyor oynamanız için. Çok güzel ve kolay bir programdır. Bu programda da aynı anda bir kaç dil öğrene biliyorsunuz. Lakin, dil seçimi duolingo kadar çok değil. Ama öğretmesi mükemmeldir.
   Hello Talk- Yabancı insanlarla konuşarak pratik yapmanız için mükemmel bir uygulamadır. Ayrıca, uygulamanın yöneticileri uygulamaya sıkı nezaret ediyor. Uygunsuz içeriklerde size yazan olursa (ki, olmuyor ben 2 senedir kullanıyorum - asla rastlamadım)anında müdahile ediliyor ve profil programdan engelleniyor. Ücretli ve ücretsiz halde kullana biliyorsunuz. Ücretsiz halde - günlük 15 cümle çeviri hakkı veriyor. Yıllık üyelik ücreti 1 sene önce 69 tl-di. Geçen defa baktım 89 tl olmuştur ki, yinede çok uygundur. Sadece 89 tl ye 1 yıl günlük sınırsız çeviri hakkınız ve başka haklarınız oluyor.
    
Lingualeo- bu uygulamayla ben daha yeni tanıştım. Uygulamanın bölümlerinin çoğu ücretli olmasına rağmen, ücretsiz kısmından da yeteri kadar ders çalışa biliyorsun. Uygulama o kadar eğlenceli ki, öğrendiğiniz her kelime bu oyunlarla daha çok zihninize etki ediyor.

Drops - Drops uygulaması da tavsiye edeceğim mükemmel uygulamalardan biridir. Drops İngilizce, Drops Almanca, Drops Rusça, Drops Hintçe - diye aratırsanız Play Store-de bu uygulamanın öğrenmek istediğiniz her hangi bir dile özel versiyonunu  bulursunuz. Uygulamanın ücretli ve ücretsiz bölümleri var yine de. Ama diğer uygulamada olduğu gibi, bu uygulamada da ücretsiz olan versiyonda rahatlıkla dil öğrene biliyorsunuz.
   Sevgili arkadaşlarım, bu yazı burada bitmedi. Çünkü, size faydalı olacağını düşündüğüm daha bir kaç uygulama vardır. Ama bu yazıyı çok uzatarak sizi yormak istemiyorum şuan. Bunun için şimdilik bu yazıyı burada bitiriyorum. Yazının ikinci kısmı çok yakında yine de burada olacaktır. Sevgiler.

1 yorum :

kadriye dedi ki...

Teşekkürler, bir çoğunu bilmiyordum.